A karakterek erejét és képességeit a tulajdonságai alapján mérik. Négy tulajdonsága van, amelyek bizonyos mértékig minden ember képességeit képviselik. Ez a négy tulajdonság a következő:
Fizikai: Ez a tulajdonság a karakter fizikai képességeit méri – nyers erejét, mozgékonyságát és állóképességét. Ezt a tulajdonságot minden olyan feladat megoldására használják, mint harc, dolgok emelése, futás stb.
Mentális: Ez a tulajdonság a karakter érvelési képességét, eszét és ravaszságát méri. Ezt a tulajdonságot minden olyan feladat megoldására használják, amelyek valamilyen észrevétellel, nyom kitalálásával vagy gyors gondolkodással kapcsolatosak.
Társadalmi: Ez a tulajdonság a karakter varázsát, vonzerejét és jelenlétét méri. A közösségi funkciót minden olyan feladat megoldására használják, amelyek arra irányulnak, hogy valakit rákényszerítsenek, elcsábítsanak, meggyőzzenek vagy rávegyenek valakit valamire.
Pszichés: Ez a tulajdonság a karakter belső erejét méri: akaraterejét, belső fegyelmét és önuralmát. A Pszichés tulajdonság minden olyan feladat megoldására szolgál, amely a megfélemlítésnek, az elmekontrollnak vagy az őrületnek az ellenállásával kapcsolatos.
Düh: Ez a tulajdonság a természetfeletti erejű harag tartalékait képviseli, amelyek egy alakváltó szívében égnek. A dühöt arra használják, hogy könnyebb alakváltással mozogjanak a formák között.
Csak alakváltók és járók oszthatnak pontot!
Hangoltság: Ez a tulajdonság egy karakter kapcsolatát méri a világban mozgó mágiával. A hangoltságot bizonyos természetfeletti erők aktiválására vagy misztikus képességek természetfeletti mutatványainak megvalósítására használják.
Csak mágia használók és járók tehetnek pontot erre!
A tulajdonságokat 1-től 4-ig értékelik; az 1-es értékelés a képességek közepes szintjét, míg a 4-es az emberi képességek csúcsán lévő Tulajdonságot (olimpiai sportolót, zsenit, nagy államférfit vagy Buddha-közeli embert) jelöl. Lehetséges, hogy egy tulajdonságban nulla legyen, ami egy nyomorék vagy leromlott karaktert tükröz (a legtöbb karakter nem nullával kezdődik).
A legtöbb ember 1-es vagy 2-es minősítéssel rendelkezik a tulajdonságaiban. A kezdő kalandor karaktereket azonban az emberi képességek csúcsának tekintik.
A történetmondó által létrehozott különféle szörnyeknek és ellenségeknek vadul változó tulajdonságaik lehetnek.
Jellemzők értékelései
0 Nyomorult
1 Közepes
2 Elég jó
3 Nagyon jó
4 Emberi tökéletesség
5+ emberfeletti (csak természetfeletti lények)
Az új karaktereket létrehozó játékosok az első négy tulajdonságot 1-től 4-ig rangsorolják és 15 pontot oszthat el, ám egy tulajdonsága sem lehet 4 fölötti. Az okos helyi tudóst létrehozó játékos 4-est adhat a Mentálba (meglátásai már-már ijesztőek), a 3-ast a Pszichésben (jól ismeri a hipnotikus trükköket), egy 2-est a Fizikai (egy járó sem felejthet el időnként az erdőben rohangálni), és egy 1-est a közösségi kategóriában ("Honnan kéne tudnom, melyik villa van a salátához? Hagyj békén!" ). Ez után mivel egy Járó-ról van szó a maradék pontját a Düh-ébe rakja, ami így 4 lesz (könnyeden alszik el és ölti magára a bestia formát).
Nehézség
A nehézségi fok 2 és 6 között van. A 2-es nehézség a legkönnyebb bravúrt jelenti; a 6-os nehézség, a legnagyobb kihívás. Ha kétségei vannak, az alapértelmezett nehézségi fok 4. A nehézségek soha nem lehetnek magasabbak 6-nál - ha a számítások szerint egy nehézség nagyobb 6-nál, csökkentse 6-ra.
Egymás ellen?
Ha egymás ellen játszotok, akkor az sikeresebb az adott dologban, akinek több pontja van a feladat elvégzéséhez szükséges tulajdonságban.
|